2013. szeptember 1., vasárnap

Társastáborban voltam (6.rész)

Szóval ott tartottunk, hogy hajnali fél öt. Talán értelme sem volt lefeküdni, de azért biztos, ami biztos. Fél kilenckor még egész jó állapotban voltam, a pár órával korábbiak ellenére, de tudtam, hogy ez csak ideiglenes lehet. A reggeli első mozzanata egy kávé volt, hátha ér valamit. Majd még egy, ha netán valami miatt nem szívódik fel elég gyorsan a koffein. Az utolsó műszak kezdődött el, egy hosszabb társasjátékra van még idő, utána ebéd, és indulás.


A vesszőfut…ööö…hoppá
Hirtelen, minden előzetes jelzés nélkül több embernek Galaxis Roncsderbire támadt gusztusa. Azonnal felkaptam a dobozt, és rohantam vele a kinti asztalokhoz, terelve a többieket. Ha lett volna nálam póráz, mindenkire rá is kötöttem volna, nehogy elkószáljanak azalatt az egy perc alatt, amíg kiérünk.

Négyen voltunk, és természetesen szabálymagyarázattal kezdtünk. Mivel több olyan játékos is volt, aki még sosem játszott, alapjátékra futotta csak, nem akartam maradandó traumát okozni senkinek. Az első építés közben megnéztem a lapokat, és azonnal csúnya meglepetés ért, közte volt az a lap, amely 2 db II-es lapot még bekever, ezzel teljesen kiszámíthatatlanná vált a verseny. Talán éppen ezért, az egyik hajó egy komolyabb meteorzáportól elemi részecskéire hullott szét, mindenki más szerencsésen beért. A második körben már kicsit értelmesebben jöttek a lapok, így tudtam tervezni is, ami nagy szó ebben a játékban. Nagyobb tragédiák nem történtek, itt-ott pár elem leszakadt, néhány legénységet kiszippantott a vákuum, de semmi nagyon komoly. A harmadik kör viszont igencsak brutálisra sikerült. A saját hajóm egész jól vészelte át a dolgot, mindössze egy ágyú és egy hajtómű szakadt le a meteoroktól, pedig több olyan gyenge pont is volt a hajón, amelynek leszakadása igazi katasztrófát okozott volna. Rajtam kívül még a narancssárga hajó tudott nagyobb sikert elkönyvelni, egy meglepően jól konstruált hajóval ért be. Mindössze egy elem szakadt le meteortól / lövéstől, az más kérdés, hogy a hajót szabotázs érte, ami majdnem kiszakította a központi kabint. A kék játékos hajójáról már jó néhány darab leszakadt, de még azért beért az utasszállító hajójával. A piros játékos viszont minden biztosító rémálmává vált volna, ha a III-as hajót lehetett volna biztosítani. Lényegében a központi kabin és néhány ágyú érkezett be, semmi egyéb. Összesítésben a tapasztalat győzött, az én hajóim legtöbbször fel voltak készülve a legrosszabb eshetőségekre is, és mindig beértek néha kevesebb, néha több áruval.

Az én hajóm az utolsó körben
Narancssárga hajó
Piros hajó

Kék hajó



























A vég
Az ebédig még volt egy kis idő, úgyhogy egy gyors Bluff partiba vágtunk bele. Egészen a végéig megmaradt mind az öt kockám, végül hárman maradtunk, és szép lassan fogytak a kockáim, de sikerült megőriznem az utolsó kettőt, és kiejtettem a többieket.

Ebéd után már indult az összepakolás, de még egy-két gyors játékra volt idő, összehoztunk még egy Bluff partit, ahol hasonlóan az előző partikhoz sokáig benn voltam a kockáim nagy részével, de ezúttal sajnos kiestem. Az utolsó játék, amivel a végleges záróra előtt játszottunk, a Hanabi volt, sajnos nem tudtok befejezni, de viszonylag jól álltunk, így akár a maximális pontszám közelében is végezhettünk volna, ezt már soha sem tudjuk meg.
Még mindig frissnek éreztem magam, amikor kigurultam a kocsival az udvarból. A kanyargós bekötőúton még nem volt semmi gond, rákanyarodtam a 6-os útra, és haladtam Bonyhád felé. Csak azt felejtettem el, hogy ha már Bonyhádnál vagyok, akkor nem Bonyhád felé kell menni, így okosan lekanyarodtam a 6-os útról Bonyhád belvárosa felé. Lassan visszaértem a 6-osra, ahol a következő benézésnek köszönhetően sikerült Szekszárd felé délnek fordulni, ahelyett, hogy az autópályára kanyarodtam volna. Nem volt nagy gond, az első kereszteződésnél visszafordultam és már robogtam is az autópályán. Itt kezdődtek az igazi gondok, utolért az álmosság. A szemeimet alig bírtam nyitva tartani, szerencsére nem kellett hatalmas koncentráció, üres volt az autópálya. Végül lehajtottam egy benzinkútnál, és a mosdóban kicsit frissítettem magamon, meg vettem egy üveg hideg Colát. Sokat nem segített, de azért el nem aludtam. A következő benézés az M0 kereszteződésénél jött. Eredetileg a régi hatoson akartam bemenni a városba, majd onnan át Pestre, de a mai napig nem értem, hogy végül hogyan kerültem az M0-ra ehelyett. Mindegy, gondoltam, akkor megyek itt, és majd a Soroksári úton megyek fel. Pont elvétettem a lehajtót, úgyhogy végül az M5-ösön sikerült beérkeznem a városba. A katasztrofális hazaút után nagy nehezen megérkeztem, és azonnal el is aludtam otthon.



A hatodik nap összefoglalója:
  
A legjobban várt TOP 20-as:
  • Galaxis Roncsderbi - TOP 5



Egyéb, már ismert játékok:
  • Bluff (2 parti)
  • Hanabi


  

Meglátásaim
  • Így is maradt sajnos néhány játék, amivel nem volt alkalmam játszani, igaz nem is törtem össze magam, hogy összejöjjön, de ezt majd bepótlom jövőre: Space Alert, I Stand, Dominant Species.

  • Általában kaja tekintetében igencsak válogatós vagyok, így engem lepett meg a legjobban, hogy mindennap ehető és általában jóízű ebéd és vacsora volt.

  • A kemencés pizzából több kéne, de akkor meg elvesztené az exkluzivitását…

  • A medence, na, az nagyon kellett. Igaz, a drága társasjáték időből vett el minden egyes fürdés, de megérte.

  • A társaság remek volt, és mindig lehetett valakit találni, aki játékra jelentkezik.

  • Jövök jövőre is!



Összes különböző játék:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 5
SZERDA: 6
CSÜTÖRTÖK: 5
PÉNTEK: 3
SZOMBAT: 2
ÖSSZESEN: 26



Összes lejátszott parti:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 13
SZERDA: 10
CSÜTÖRTÖK: 6
PÉNTEK: 5
SZOMBAT: 4
ÖSSZESEN: 43







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése