2013. augusztus 22., csütörtök

Társastáborban voltam (3.rész)

Totálkár
Az előző napi korábbi lefekvés ellentétes hatást váltott ki, mint amit vártam. Ugyan nem arccal előre érkeztem meg az emeletes ágyról a földre, de az tisztán látszott, hogy, ha ugyan lehetséges, fokozatokkal rosszabb állapotban vagyok, mint előző nap reggel. Egy pohár kávét nyelés nélkül keresztülfolyattam a torkomon, utólag már azt is tudom, hogy semmit sem ért, de akkor még bizakodó voltam.



Az ingerek feldolgozása komoly próba elé állított, úgyhogy inkább valami egyszerűbb játék felé próbáltam irányítani magam. Végül a Take It or Leave It lett a befutó, ennél azért kevés egyszerűbb játék van. Úgy vélekedtem, hogy az egyjegyű, 1-től 6-ig terjedő számokon végzett műveletek csak nem haladják meg a képességeimet, és így is lett. Még az sem tudott megzavarni, hogy a számok mellett a három színt is figyelni kellett. Kisebb fennakadásoktól eltekintve (6+4<7 például) remekül ment a matek. Más, úgy tűnik, nem ment remekül, mert a három parti alatt, amit játszottunk, végig az utolsó helyért vívtam élet-halál harcot.



Az egyjegyű számok után mintha fénysebességre kapcsoltunk volna, egy Lobo 77 parti következett, ahol nemcsak, hogy kétjegyű számokkal kell már műveleteket végezni, de még arra is ügyelni kell, hogy a lapok összege nehogy 11 egész számú többszöröse legyen, vagy nagyobb, mint 77. Egyszer sem rontottam el az összeadásokat, viszont, ezzel együtt elsőként vesztettem el mindhárom életemet, és estem ki.





Kooperatívban mások is gondolkoznak helyettem
Végül ebéd előtt belekezdtünk a Mice and Mystics-be. Voltak gondjaim a sztori felolvasás közben, hogy éppen ki kicsoda és miért fontos ez, de szép lassan azért összeállt a kép, csak azt nem akartam sehogy se megérteni, hogy ennek az egésznek ugyan mi köze van az egerekhez, de a sztori egy huszárvágással ezt is megoldotta. Tiszta véletlen, hogy csinálnak egy Mice and Mystics nevű játékot, és pont találnak hozzá egy egeres sztorit! Lehetett volna, hogy mondjuk farkasos a sztori, és akkor máris nem illeszkedik a címhez.

Az első parti közepe, itt
még volt sajtom

A vízből ugyan kimásztunk,
de nem voltunk még kinn a
vízből
Az első fejezet eredménye az epic fail definíciója: minden kockadobásunk rossz volt, minden ellenfél rosszkor a rossz helyen, az idő fogytán, a csapat fele fogságban. Ebéd után az asztalhoz visszatérve hamar megegyeztünk abban, hogy ez vállalhatatlan, így újrakezdtük a fejezetet. Ez már sokkal jobban ment, talán azért is, mert az egyik egeret kidobtuk a csapatból, és más összeállításban mentünk. Annyira jónak éreztük magunkat, hogy az opcionális mellék sztorira is rámentünk, és felmásztunk a konyhába, ahol macskatámadás ért minket. Ez sem okozott hatalmas gondot, a cicát szétkaptuk egy jól irányzott varázslattal. Történettechnikailag azt hiszem, az elijesztettük lenne a helyes szó, mivel későbbi fejezetekben még szerepel a macska, szóval nem valószínű, hogy az agya véres cafatokban szétkenődött volna a konyhában, rögtön az első fejezetben. A sikertől mámoros állapotban, elindultunk a második fejezetbe, ahol ismét jól szerepelt a csapat, és kiszabadítottuk az egércsapdába akadt társunkat. A harmadik fejezetre viszont már nem vállalkoztunk, így nem tudtam meg, hogy folytatódik a sztori, a végéről nem is beszélve (nyilván happy end).



Kázmér és Huba Citadels
Még vacsora előtt áttértünk a Citadels Kázmér és Huba témájú verziójára. A szabályok azonosak, csak itt nem kerületeket kell építeni, hanem csínyeket elkövetni, a szerepek pedig a képregény szereplői, minden lapon egy a képregényből származó képpel. Citadelsről lévén szó, esélyem nem sok volt a győzelemre, általában a “rosszkor a rossz szerepet” stratégiát követem. Szerencsésnek mondhatom magam, mert csak egyszer raboltak ki, és csak a legutolsó körben gyilkoltak meg. A középjátékban még ütöttek is engem, mert jól álltam. Ezt se gondoltam volna. Nyerni nem sikerült, de a holtversenyes harmadik hellyel kiegyeztem.






A vesszőfutás: 3. rész
Ugyan erre a napra nem volt lebeszélve, hogy Roncsderbi lesz, mégis titokban reménykedtem egy spontán szerveződő partiban. Még vacsora előtt a remény rettenetesen halvány sugara is megjelent, viszont ezúttal én szerveződtem át egy másik partiba, így ismét kútba esett a dolog.





Star Check
Vacsora után aztán jött végre az, amivel megjelenése óta játszani akartam. Star Trek Fleet Captains, ráadásul a romulan kiegészítővel. Mielőtt ebbe belemennék, következzen egy anekdota:

Évekkel ezelőtt Twilight Imperium közben történt a dolog. Éjszakai parti volt, és az egyik ember még nem ismerte a szabályokat, így a nem rövid magyarázat után tudtunk csak belekezdeni. A bolygókra kisorsoltuk a random eseményeket, és indulhatott a meccs. Mindenki szépen lassan kezdett leszállni a bolygóira, ám amikor éppen arra a játékosra került a sor, akinek korábban magyarázni kellett a szabályt, bekövetkezett a katasztrófa. Egy leszállóegységet küldött a bolygóra, felfedtük az eseményt, miszerint az első leszállóegység akkor most meghalt. Nem baj, így tanul a gyerek. A következő bolygóhoz érve már tapasztalt játékosként, nem egy, hanem rögtön három egységet küldött. Megbánta. Az itt felfedett esemény hatása az volt, hogy az összes leszállóegység meghal. A harmadik bolygónál, immár a két fiaskó tapasztalataival felvértezve, no meg a hittel, hogy most már semmi rossz sem történhet, két egységet küldött le. Láss csodát, itt ellenállók jelentek meg, akiket le kell győzni harcban. Annak, hogy az ellenállók legyőzik mindkét egységét, mielőtt meghalnak, minimális esélye volt. Persze sejthető, hogy ezek után mi lett a harc kimenetele…




Visszatérve a Fleet Captains-re, egy 2v2v2 felállást játszottunk, föderáció vs. klingon vs. romulan módban. Én, saját kérésemre a romulan csapatba kerültem, és csapattársammal nagyon boldogan figyeltem, ahogyan a föderáció nyílt fegyveres konfliktusba kerül a klingonokkal. Végig csak távolról (vagy álcázott hajómról, közelről) figyeltük az eseményeket, nem avatkoztunk be, csak oldogattuk a küldetéseket, miközben a klingon-föderációs határon már egy űrkomp se tudott volna a roncsok között elmanőverezni. Eszünk ágába se volt beszállni a csetepatéba, noha a két legyengült féllel akár végezni is tudtunk volna. A romulanok a remek elbújós taktikával nyertek, úgy, hogy egyetlen lövést sem adtak le az egész játék során.
Kezdés előtt
Két hajóból álló flottám
Az ütközőzóna a föderáció
és a klingonok között

A vége

És akkor felmerül a kérdés, minek írtam a Twilight Imperiumos anekdotát. Igen, nyertünk, de a két hajóm közül, csak az egyik tudott a pályán haladni, a másik egyik szívásból a másikba navigálta magát. A hajó első lépése az volt, hogy felfedez egy bolygót, ahol a szerencsétlen kockadobás miatt egy random eseményt kapott. Az eseményhez egy próbát kellett volna tenni, amit csúfos körülmények között elbukott (1-est dobtam, 3, vagy nagyobbra már meglett volna), így vissza kellett vonulnia a kiinduló helyre, és a felfedezett bolygót egy ismeretlenre cseréltük. A második körben újabb kísérletet tett az elindulásra. Sikerült egy szektort atrocitás nélkül felfedezni, gondoltam itt vége is van a pechszériámnak. A harmadik körben viszont egy szupernóvába futottam bele, amely két dolgot okozott. Egyrészt a hajót a robbanás visszadobta a kiinduló helyre, másrészt a szupernóva körüli összes szektort (igen, azt is, amit ez előző körben fedeztem fel) le kellett venni, és ismeretlenekre cserélni. Gond egy szál se, most már aztán tényleg semmi se jöhet közbe. Kivéve talán egy fekete lyukat. Egy körre ott ragadt, és még meg is sérült, mert nem sikerült megdobnom a hajtóműpróbát (1-est dobtam, 2, vagy nagyobbra már meglett volna). A következő körben sikerült kijönnöm, és a sérülés gyógyítása miatt visszamentem a kezdőhelyre. A hajó utolsó lépése a játékban az volt, hogy ismét kapott egy random eseményt az arcába: beragadt egy időhurokba, önerőből nem tud kijönni, de ha bármely másik hajó odamegy, akkor kiszabadítja a hurokból. Két körig vesztegelt ott a hajóm, mire a másik odaért, hogy kimentse. A fentiek és a Twilightos sztori közötti párhuzam megtalálását mindenkinek a fantáziájára bízom, nehogy már én legyek az, aki a katarzis élménytől megfosztok valakit.

Kalandjaim a fekete lyukban
Kalandjaim az időhurokban















Levezetésképpen kettő óra magasságában belevágtunk egy könnyed Dixit-be, ahol minden igyekezetem ellenére sikerült nyerni, pedig a parti első pillanatától mindenkinek próbáltam a tudtára adni, hogy én ebben a játékban hihetetlenül béna vagyok. Már-már úgy tűnt, hogy szépen vissza is csúszok az utolsó helyre, miután kitettem egy gólyát etető öreg vak bácsit azzal a felszólalással, hogy “zombi támadás”, amit utólag se nagyon tudtam hihetően belemagyarázni. Jött viszont egy kör, ahol csak én találtam el a lapot, viszont mindenki más az enyémre szavazott, és ezzel visszakerültem az élmezőnybe, és szerencsére már nem jutott el hozzám újra a kör, így gyűjtögettem tovább a pontokat és végül elsőként értem célba.





A harmadik nap összefoglalója:


TOP 20 játék ezen a napon nem volt


3 olyan játékkal játszottam, amivel még soha:
  • Lobo 77
  • Mice and Mystics (2 fejezet, az első kétszer)
  • Star Trek Fleet Captains



Egyéb már ismert játékok:
  • Take It or Leave it (3 parti)
  • Dixit
  • Citadels (Kázmér és Huba retheme)




Összes különböző játék:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 5
SZERDA: 6


Összes lejátszott parti:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 13
SZERDA: 10




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése